Adéu a Nihil Obstat | Hola a The Catalan Analyst

Després de 13 anys d'escriure en aquest bloc pràcticament sense interrumpció, avui el dono per clausurat. Això no vol dir que m'hagi jubilat de la xarxa, sinó que he passat el relleu a un altra bloc que segueix la mateixa línia del Nihil Obstat. Es tracta del bloc The Catalan Analyst i del compte de Twitter del mateix nom: @CatalanAnalyst Us recomano que els seguiu.

Moltes gràcies a tots per haver-me seguit amb tanta fidelitat durant tots aquests anys.

dilluns, 28 de maig del 2007

Els negocis de Renault amb els islamisteas iranians

L’Iran dels aiatolàs, de la mateixa manera que l’Iraq de Saddam Hussein a través del programa “Petroli per Aliments”, està creant també del seu propi “lobby per la pau”. Un lobby en el que hi ha importants empreses franceses, ancorades en els pitjors hàbits del capitalisme d’estat i la falta d’escrúpols comercials i morals. És el cas, entre altres, de la petrolera Total i ara el de Renault. L’empresa automobilística francesa, afectada per un descens de les vendes d’un 4% el 2006, pensa remontar-ho gràcies a un contracte amb els islamistes iranians que l’ajudaran a vendre 300 000 Logan anuals.

Cap periodista, cap ONG, cap organització internacional han denunciat aquesta col·laboració de Renault amb el règim islamista iranià. Ningú, llevat d’Iran Resist:
Renault a actuellement les faveurs des mollahs, tout particulièrement parce que Renault a choisi comme partenaire local : Pars Khodro qui appartient à Rafsandjani, le patron du régime.
En faisant le choix de s’associer à cet homme sous mandat d’arrêt international, Carlos Ghosn a touché le jack pot : Il a implanté une unité de production de Logan pour faire de l’Iran l’une de ses principales bases de reconquête à l’international et le mollah Rafsandjani lui a offert 100.000 commandes fermes enregistrées pour une
voiture hors de prix en moins de 5 jours. L’opération a coûté 700 millions d’euros aux Iraniens et ces 700,000,000 ont été directement prélevés sur nos maigres revenus pétroliers pour que Renault reste et puisse devenir un allié anti-sanctions à Paris.