Adéu a Nihil Obstat | Hola a The Catalan Analyst

Després de 13 anys d'escriure en aquest bloc pràcticament sense interrumpció, avui el dono per clausurat. Això no vol dir que m'hagi jubilat de la xarxa, sinó que he passat el relleu a un altra bloc que segueix la mateixa línia del Nihil Obstat. Es tracta del bloc The Catalan Analyst i del compte de Twitter del mateix nom: @CatalanAnalyst Us recomano que els seguiu.

Moltes gràcies a tots per haver-me seguit amb tanta fidelitat durant tots aquests anys.

divendres, 25 de maig del 2007

"¿No va a cerrar Delphi si la plantilla estaba más tiempo de baja que trabajando?"

El periodista Fernando Santiago, president de l'Associació de la Premsa de Càdis i president de la Federació de Periodistes andalusos, viu amenaçat des que va escriure un article en el que explicava de manera sindicalment incorrecte perquè Delphi se'n vol anar: entre altres raons, pel gran absentisme laboral de la plantilla. Per haver escrit això, com recull avui El Confidencial, Fernando Santiago ha vist com es repartien octavilles amb l'adreça del seu domicili i la matrícula del seu cotxe, així com se l'amenaçava explícitament en diferentes pàgines d'internet.

El pecado de Santiago fue relatar la picaresca gaditana en su columna semanal del Diario de Cádiz. Bajo el título de ‘Cobazos’, Santiago se reía de esta ciudad donde viven los sordos con los mejores oídos de Europa –en alusión a un lote de trabajadores de Astilleros Españoles jubilados por una presunta sordera-, la inventora de cuelling, de las facturas sin IVA y de la picaresca generalizada. En su retrato del gaditano festivo y subvencionado, perezoso, mangante y algo carota se preguntaba: “¿No va a cerrar Delphi si la plantilla estaba más tiempo de baja que trabajando y cuando se daban de alta era para cobrar festivos, nocturnos u horas extras?”. El periodista levantaba así el velo de un secreto a voces: la mitad de la plantilla de la factoría solía ponerse de baja por enfermedad justo cuando llegaban los famosos carnavales de Cádiz.

Luego vino otro artículo, en tono menos jocoso, que publicó en El País: ‘Delphi dramatis personae’, donde Santiago denunciaba que, de las 30 plantas que disponía la multinacional en todo el mundo, las tres de Puerto Real encabezaban la lista de absentismo laboral. El 16% de absentismo en cada una de ellas. La cuarta de la lista era Sant Cugat del Vallés, con el 8%. Y, claro, como el capitalismo es así de cruel, pues como que no les salen las cuentas y se va a otros lares más baratos.