Adéu a Nihil Obstat | Hola a The Catalan Analyst

Després de 13 anys d'escriure en aquest bloc pràcticament sense interrumpció, avui el dono per clausurat. Això no vol dir que m'hagi jubilat de la xarxa, sinó que he passat el relleu a un altra bloc que segueix la mateixa línia del Nihil Obstat. Es tracta del bloc The Catalan Analyst i del compte de Twitter del mateix nom: @CatalanAnalyst Us recomano que els seguiu.

Moltes gràcies a tots per haver-me seguit amb tanta fidelitat durant tots aquests anys.

divendres, 31 d’octubre del 2008

Eleccions americanes i superioritat moral europea

Xavier Roig, autor de "La dictadura de la incompetència":
Dimarts que ve tenen lloc les eleccions presidencials americanes. Entre nosaltres, s'acostuma a demanar massa lleugerament: "I tu, qui votaries?". Personalment, no tinc prou informació. Tampoc visc en un qualsevol comtat dels Estats Units la situació del qual faci decantar-me per un candidat o un altre. Amb la simpatia no n'hi ha prou. Algú podrà al·legar que d'informació, en tenim molta. Però, si accepto aquest principi, automàticament assumeixo que la informació que se'ns proveeix aquí és fiable i, en conseqüència, em toca preferir Obama.

Els dic que no sé a qui votaria, però, situat en el nostre context, i pel que fa al senyor Obama, m'envolta una sensació similar a la que em provoca la persona de Woody Allen: em sembla un magnífic director, però els seus seguidors poden arribar a fer-me'l avorrir. Tot això ho dic perquè, al meu entendre, la nostra premsa s'ha comportat amb lleugeresa pel que fa als candidats. Els periodistes no han informat del que hi havia -o podia haver-hi- sinó que han informat sobre el que els agradaria que passés -tendència genuïnament mediterrània-. En resum, s'ha creat l'atmosfera que, si no guanya Obama (que pot ser que perdi), els Estats Units s'hauran equivocat. I aquesta actitud em porta a reflexionar sobre la suposada superioritat moral europea.
Seguiu llegint.