Adéu a Nihil Obstat | Hola a The Catalan Analyst

Després de 13 anys d'escriure en aquest bloc pràcticament sense interrumpció, avui el dono per clausurat. Això no vol dir que m'hagi jubilat de la xarxa, sinó que he passat el relleu a un altra bloc que segueix la mateixa línia del Nihil Obstat. Es tracta del bloc The Catalan Analyst i del compte de Twitter del mateix nom: @CatalanAnalyst Us recomano que els seguiu.

Moltes gràcies a tots per haver-me seguit amb tanta fidelitat durant tots aquests anys.

dijous, 11 de desembre del 2008

Que s'ho facin mirar

Si la senyora que va donar un mastegot al seu fill l'hagués avortat als sis o set mesos de gestació no només no hauria comès cap delicte sinó que seria defensada per haver exercit un dret legítim. Però, per haver donat una bofetada al nen després que aquest li tirés una sabatilla, pot anar a la presó. Així són les lleis d'aquest país. Potser que s'ho facin mirar.
La Fiscalía de Jaén recurrirá la sentencia y pedirá más pena para la madre condenada a 45 días de cárcel y la prohibición de acercarse a su hijo de 10 años durante un año y 45 días por haberle dado un bofetón y haberle agarrado del cuello en una discusión.

El fiscal jefe de Jaén, José María Casado, ha dicho que tienen preparado el documento que presentarán este viernes para recurrir la sentencia porque impuso la pena mínima a la acusada, ya que no se tuvo en cuenta la agravante de que los hechos tuvieron lugar dentro del domicilio.

La pena que debería ser impuesta, según el recurso, es de 67 días de cárcel y la prohibición de acercarse a su hijo durante un año y 67 días y no la que el juzgado de lo Penal número 3 de Jaén hizo pública la semana pasada. Según la sentencia, está acreditado que la madre "cometió un acto de agresión contra su hijo al cogerle del cuello para levantarlo del suelo y darle un tortazo en la cabeza".