Adéu a Nihil Obstat | Hola a The Catalan Analyst

Després de 13 anys d'escriure en aquest bloc pràcticament sense interrumpció, avui el dono per clausurat. Això no vol dir que m'hagi jubilat de la xarxa, sinó que he passat el relleu a un altra bloc que segueix la mateixa línia del Nihil Obstat. Es tracta del bloc The Catalan Analyst i del compte de Twitter del mateix nom: @CatalanAnalyst Us recomano que els seguiu.

Moltes gràcies a tots per haver-me seguit amb tanta fidelitat durant tots aquests anys.

dijous, 7 d’octubre de 2004

L'exprimer ministre palestí Abú Mazen afirma que "tota la intifada va ser un error"

L'exprimer ministre de l'Autoritat Palestina, Mahmoud Abbas, àlies Abú Mazen, ha declarat al diari jordà Al Rai que "tota la intifada va ser un error" i expressa la necessitat de "posar ordre a casa".

"Si resumimos dónde hemos terminado tras cuatro años de intifada, [concluiríamos que] hay tres opiniones: la primera es que después de matar a 1.000 israelíes en la intifada, Israel colapsaría, así como Sharon; la segunda es que la intifada armada liberaría la patria; la tercera opinión es que la intifada detendría los asentamientos. Un examen [del tema] muestra que Sharon no cayó. Al contrario, se ha convertido en [el líder] más popular de la historia de Israel, tras haber sido objeto de condenas en Israel. En la misma línea, todas las tierras palestinas están hoy ocupadas o son vulnerables, y los asentamientos casi se han duplicado. Dañamos nuestras relaciones con los norteamericanos y con la opinión pública israelí; la última declaración del Cuarteto es una indicación adicional de lo que nos hemos convertido".

Pel que fa a les causes de la caiguda del seu govern, Abú Mazen és explícit:
Digamos que hubo tres causas principales de la caída de mi gobierno: la primera fue que Israel no dio nada, [la segunda es que] los norteamericanos arrastraron sus talones y [la tercera es que] los palestinos me atacaron. De no haber habido problemas en nuestras filas [podríamos haber afirmado] que el problema era sólo el lado israelí. Tuvimos éxito en conseguir 52 días de calma completa en los territorios palestinos y en el día 53 hubo una operación [terrorista] en agosto en Jerusalén. No sólo eso, sino que ellos [los palestinos] reivindicaron esta y la tregua temporal [ hudna ] colapsó…"
La transcripció dels principals extractes de l'entrevista l'ha feta el MEMRI i la trobareu aquí.