Adéu a Nihil Obstat | Hola a The Catalan Analyst

Després de 13 anys d'escriure en aquest bloc pràcticament sense interrumpció, avui el dono per clausurat. Això no vol dir que m'hagi jubilat de la xarxa, sinó que he passat el relleu a un altra bloc que segueix la mateixa línia del Nihil Obstat. Es tracta del bloc The Catalan Analyst i del compte de Twitter del mateix nom: @CatalanAnalyst Us recomano que els seguiu.

Moltes gràcies a tots per haver-me seguit amb tanta fidelitat durant tots aquests anys.

dimarts, 11 de juliol del 2006

Els 3 milions de vots que Obrador mai no trobarà

Algún alma caritativa en el PRD deberá explicarle a López una noción elemental de aritmética para que deje de hacer el ridículo. Esa noción es la siguiente: "El promedio de los promedios de los agregados NO es igual al promedio del total".

Me explico.

López argumenta, desencajado y lívido, que cómo es posible que el PREP hable de un promedio de participación de los electores en las elecciones del domingo de 58,9% de los empadronados y, sin embargo, la suma de los votos emitidos—según las actas procesadas por el PREP—sea inferior, en casi tres millones de votos, al producto de multiplicar ese promedio por el total del padrón electoral que es como de 70 millones de votantes.

De ahí infieren López y su pandilla que alguien les está robando, a ellos por supuesto, esos tres millones de votos.

Ellos se equivocan. Veamos:

Si voleu veure-ho, llegiu l'article de Tibor R. Machan aquí.