Adéu a Nihil Obstat | Hola a The Catalan Analyst

Després de 13 anys d'escriure en aquest bloc pràcticament sense interrumpció, avui el dono per clausurat. Això no vol dir que m'hagi jubilat de la xarxa, sinó que he passat el relleu a un altra bloc que segueix la mateixa línia del Nihil Obstat. Es tracta del bloc The Catalan Analyst i del compte de Twitter del mateix nom: @CatalanAnalyst Us recomano que els seguiu.

Moltes gràcies a tots per haver-me seguit amb tanta fidelitat durant tots aquests anys.

dijous, 28 de setembre del 2006

El CAC reconeix la seva inutilitat

L'acord del CAC en resposta a les denúncies presentades pel PP i Ciutadans-Partit de la Ciutadania contra l'anunci televisiu de la Plataforma Pro Selecions Esportives Catalanes no pot ser més eloqüent. Es declara incapaç d'adoptar una decissió i reconeix així la seva incompetència i inutilitat. I no pot ser d'altra manera, ja que la decissió sobre la legalitat o no de l'anunci correspon als tribunals. Totes aquelles decissions que es volen sustreure a l'autoritat judicial i traspassar-les a un òrgan administratiu van sempre en direcció contrària a l'estat de dret i la separació de poders.

Ve't aquí un fragment de la resolució del CAC reconeixent la seva impotència:
Aquest Consell no disposa, en conseqüència, de paràmetres d’aplicació o interpretació de l’esmentada norma, en especial pel que fa a supòsits com el que ens ocupa, en què el Consell s’ha vist en la necessitat d’enfrontar-se a una tasca d’una especial complexitat.

(...) no comptem amb uns criteris clars, apriorísticament establerts, que perfilin els límits que no s’han d’ultrapassar per tal d’evitar que la formulació d’una determinada iniciativa, idea o proposta sigui considerada com a essencialment política. No podem oblidar, en aquest sentit, que l’article 90 de la Llei 22/2005, de 29 de desembre, de la comunicació audiovisual de Catalunya, defineix el concepte d’allò que és publicitat de forma considerablement amplia, tot incloent en l’incís final de l’apartat a), “qualsevol forma de missatge audiovisual emès per compte de tercers per a promoure actituds o comportaments entre els usuaris.”