Adéu a Nihil Obstat | Hola a The Catalan Analyst

Després de 13 anys d'escriure en aquest bloc pràcticament sense interrumpció, avui el dono per clausurat. Això no vol dir que m'hagi jubilat de la xarxa, sinó que he passat el relleu a un altra bloc que segueix la mateixa línia del Nihil Obstat. Es tracta del bloc The Catalan Analyst i del compte de Twitter del mateix nom: @CatalanAnalyst Us recomano que els seguiu.

Moltes gràcies a tots per haver-me seguit amb tanta fidelitat durant tots aquests anys.

dimarts, 28 de novembre de 2006

La història s'escriu, no es legisla

L'historiador Stanley G. Payne acaba de presentar a Madrid el seu nou libre 40 preguntas fundamentales sobre la Guerra Civil (La esfera de los libros). Periodistadigital li ha fet una entrevista:
¿Qué opina de la Ley de Memoria Histórica?

La historia es algo que tiene que ser estudiado, no legislado. Legislar la historia es una operación falsa y un intento por parte del Gobierno de dominar por lo que es terreno de la libertad.

¿Por qué la Europa democrática miró hacia otro lado cuando el fascismo atacó en España?

Durante la guerra lo que había era una revolución, no había democracia. Por eso los británicos, por ejemplo, no ayudaron a los republicanos. Durante este proceso revolucionario no había ninguna democracia por eso les daba un poco igual quien ganara. Es un mito lo de la democracia en contra del fascismo en el caso de la Guerra Civil.