Adéu a Nihil Obstat | Hola a The Catalan Analyst

Després de 13 anys d'escriure en aquest bloc pràcticament sense interrumpció, avui el dono per clausurat. Això no vol dir que m'hagi jubilat de la xarxa, sinó que he passat el relleu a un altra bloc que segueix la mateixa línia del Nihil Obstat. Es tracta del bloc The Catalan Analyst i del compte de Twitter del mateix nom: @CatalanAnalyst Us recomano que els seguiu.

Moltes gràcies a tots per haver-me seguit amb tanta fidelitat durant tots aquests anys.

dimarts, 26 de juny de 2007

Kaczynski compara l’Alemanya d’avui a la dels anys 30

En un nou estirabot, els primer ministre polonès Jaroslaw Kaczynski ha comparat implícitament l’Alemanya d’avui amb l’Alemanya dels anys trenta que va portar Hitler al poder.


"En Allemagne, quelque chose de très négatif se produit. Comme à une époque qui est déjà révolue, la grande majorité des Européens n'avait pas le courage d'en parler, il en est de même aujourd'hui", a dit Jaroslaw Kaczynski à la radio publique. "Je mets donc en garde -et je m'adresse aux autorités allemandes en tant que Premier ministre polonais-, ne tolérez pas ce genre de choses, ce genre de déclarations, car cela mène au pire, aux malheurs qui peuvent arriver en Europe, mais qui en touchant l'Europe toucheront aussi les Allemands".

(...)

"En raison d'une politique allemande préméditée, il n'est pas correct en Europe de parler des victimes et des coupables de la Seconde guerre mondiale", a encore dit Jaroslaw Kaczynski. "On peut en revanche parler des "camps de concentration polonais", ou de la co-responsabilité de la Pologne ou même de sa responsabilité tout court pour l'Holocauste", a-t-il déclaré. "C'est une situation absolument incroyable, qui part du postulat que les nazis n'auraient pas du tout de nationalité", a-t-il dit. (belga)