Adéu a Nihil Obstat | Hola a The Catalan Analyst

Després de 13 anys d'escriure en aquest bloc pràcticament sense interrumpció, avui el dono per clausurat. Això no vol dir que m'hagi jubilat de la xarxa, sinó que he passat el relleu a un altra bloc que segueix la mateixa línia del Nihil Obstat. Es tracta del bloc The Catalan Analyst i del compte de Twitter del mateix nom: @CatalanAnalyst Us recomano que els seguiu.

Moltes gràcies a tots per haver-me seguit amb tanta fidelitat durant tots aquests anys.

dimarts, 24 de juliol del 2007

Inundacions pel canvi climàtic?

Inundacions al Regne Unit, neu a Buenos Aires, onada de calor a l’Europa central... efecte de l’activitat humana o variabilitat natural? La pregunta se la fa la BBC. La resposta és aquesta (ecocondríacs, absteniu-vos):

"En Argentina también hemos tenido un patrón de inundaciones en los últimos años que hubiera podido pensarse que obedecía a una tendencia motivada por el cambio climático", afirma la experta. "Pero analizando los registros, vimos que ya de 1860 a 1930 tuvimos en este país el mismo tipo de inundaciones y de actividad de lluvias muy fuertes". "Y estas derivaron en idénticas inundaciones a las que hemos vivido en los últimos 30 años", señala.

Tal como señala la investigadora, a ese período de grandes lluvias siguió un período de grandes sequías en el país. "Es por eso -afirma -que pensamos que hay una fuerte incidencia de variabilidad natural en estos cambios en el patrón de lluvias".