Adéu a Nihil Obstat | Hola a The Catalan Analyst

Després de 13 anys d'escriure en aquest bloc pràcticament sense interrumpció, avui el dono per clausurat. Això no vol dir que m'hagi jubilat de la xarxa, sinó que he passat el relleu a un altra bloc que segueix la mateixa línia del Nihil Obstat. Es tracta del bloc The Catalan Analyst i del compte de Twitter del mateix nom: @CatalanAnalyst Us recomano que els seguiu.

Moltes gràcies a tots per haver-me seguit amb tanta fidelitat durant tots aquests anys.

dilluns, 17 de març del 2008

Els iraquians, optimistes


Enquesta publicada per la BBC:
El 55% de los iraquíes considera que viven bien, según una encuesta realizada por encargo de la BBC y otras organizaciones.

El resultado indica un gran incremento en el optimismo de muchos iraquíes, en comparación con un sondeo similar llevado a cabo en agosto de 2007, cuando sólo el 39% se manifestó satisfecho.

De acuerdo a la nueva encuesta -hecha por D3 Systems y KA Research Ltd a solicitud de las corporaciones BBC del Reino Unido, ABC News de Estados Unidos, ARD de Alemania y NHK de Japón- el 62% de las 2.000 personas entrevistadas estima que la seguridad ha mejorado, en el último año, en las áreas donde viven.

Mientras que la mayoría de los iraquíes todavía creen que la presencia militar de Estados Unidos empeora las cosas, ahora es menor el número de quienes quieren que los estadounidenses salgan de Irak de forma inmediata. (...)

Sólo el 33% de los sunitas opina que viven bien, en comparación con el 62% de los chiitas y el 73% de los kurdos.