Adéu a Nihil Obstat | Hola a The Catalan Analyst

Després de 13 anys d'escriure en aquest bloc pràcticament sense interrumpció, avui el dono per clausurat. Això no vol dir que m'hagi jubilat de la xarxa, sinó que he passat el relleu a un altra bloc que segueix la mateixa línia del Nihil Obstat. Es tracta del bloc The Catalan Analyst i del compte de Twitter del mateix nom: @CatalanAnalyst Us recomano que els seguiu.

Moltes gràcies a tots per haver-me seguit amb tanta fidelitat durant tots aquests anys.

dilluns, 20 d’octubre de 2008

Salvarà la globalització l'error de Gordon Brown?

Guy Sorman:
Il aura fallu cinquante ans avant que les économistes , pas tous mais presque , s'accordent à condamner le New Deal . La cartellisation de l'économie par FD Roosevelt a enfoncé les Américains dans la dépression .

Ce qui a été initié par Gordon Brown, la cartellisation des banques , repoussant donc une restructuration spontanée par le marché , sera de toute maniére moins grave dans la mesure où les frontiéres restent ouvertes : les capitaux continueront à circuler et à se poser là où seront assurées la sécurité et la rentabilité .

L' erreur fatale des années 30 , non répétée, fut l'alliance de la cartellisation et du protectionnisme. A la suite de Gordon Brown , loué par Krugman , ce qui est inquiétant , les autres gouvernements , nolens volens , n'ont pas eu le choix : sauf à voir partir les fonds vers les banques britanniques , il fallait bien accorder partout des garanties identiques .