Adéu a Nihil Obstat | Hola a The Catalan Analyst

Després de 13 anys d'escriure en aquest bloc pràcticament sense interrumpció, avui el dono per clausurat. Això no vol dir que m'hagi jubilat de la xarxa, sinó que he passat el relleu a un altra bloc que segueix la mateixa línia del Nihil Obstat. Es tracta del bloc The Catalan Analyst i del compte de Twitter del mateix nom: @CatalanAnalyst Us recomano que els seguiu.

Moltes gràcies a tots per haver-me seguit amb tanta fidelitat durant tots aquests anys.

dilluns, 1 de desembre del 2008

Bombai, l'11-S d'Obama

Els enemics de la societat oberta han aprofitat el que alguns somiatruires creuen un canvi de paradigma per mostrar les dents. Aprofitant que la "pax americana" sembla passar per un moment d'hores baixes, l'anarquia ha tornat a aixecar el cap, ja sigui a través del retorn de la pirateria marítima, la invasió russa de Geòrgia o la represa de la guerra a gran escala per Al Quaeda a Bombai.

Tot això posa a Obama en la contradicció d'haver de fer tot allò i probablement molt més del que ha retret a Bush i que li ha servit per obtenir la Casa Blanca. Però estic covençut que ho farà. I ho farà, no només per convenciment, sinó perquè sap perfectament que comptarà amb molta menys oposició interna i externa que Bush. Si més no durant un temps. Del que faci en els tres primers mesos de presidència sabrem de quin mal haurem de morir.
What the Bombay attack confirms, is that it is a real war and it is global. No nation where Muslims live is safe from Al Qaeda’s interventions. Democracy and economic development do not reduce Al Qaeda’s influence; in a first stage, the transition period, this could even play in Al Qaeda’s hands. Al Qaeda being a military organization, it can only be fought with military means.

Eventually, what is the relationship between Al Qaeda and Islam? The terrorists do borrow their vocabulary from the Quran and from the distant Muhammad’s epic life. Does this make them Muslims? Most Muslims around the world disagree with Bin Laden interpretation of Islam, but these moderate Muslims, so far, have not been able to condemn Al Qaeda’s heresy in a clear and strong voice.

Efectivament, el silenci de les mesquites. El silenci còmplice. Magnífic Antonio Elorza a "De Granada a Bombai".
En una reunión auspiciada esta misma semana en Granada por la Comisión Europea, el enviado de la Alianza de Civilizaciones, señor Kattan, nos informó acerca de los logros de dicha Alianza. Las caricaturas danesas debían ser el acontecimiento crucial de los últimos tiempos, ya que todo se centró en las eficaces respuestas dadas a partir de las mismas a otros intentos de maltrato al islam, como un par de películas, y de la labor, dirigida por el propio Moratinos, de que la educación dé un tratamiento favorable de las religiones, el islam lógicamente en primer plano.

Ante semejante exposición me permití preguntar si para la Alianza no era más importante que una película la situación del profesor Robert Redeker en Francia, condenado a la privación efectiva de libertad ante las amenazas de muerte islamistas por un artículo en Le Figaro y si no preocupaba el antisemitismo -cosa bien distinta de la condena de la política israelí- en los países musulmanes. Kattan guardó silencio y desapareció luego del congreso. Le hizo el quite, brutalmente, desde la mesa, Armez Maluz, profesor en Beirut, quien dijo que la verdadera preocupación para todos debía ser el odio europeo al islam, y que Europa apoyaba al "Estado judío cuya Constitución era la Tora" (sic). Nadie respondió a semejante barbaridad, ni entre las decenas de asistentes, ni desde la presidencia española del acto.

En los grupos de trabajo, con una mayoría de musulmanes, se vio confirmada la sensación de que existe una patente de corso para toda condena de "Occidente", por rutinaria que sea, y que buen número de intelectuales europeos asumen un masoquismo reverencial. El tema de la conferencia era el terrorismo, pero es que ni Hamás ni Hezbolá eran organizaciones terroristas para nuestros demócratas islámicos. En Egipto, el asesinato de Sadat habría sido una simple respuesta a su política represiva y los atentados posteriores, consecuencia de la opresión económica, para nada fruto de organizaciones e ideas terroristas. Ante pruebas físicas de radical antisemitismo en publicaciones islamistas, ningún participante de país árabe aceptó siquiera mirarlas. No se discute sobre lo propio con el infiel.