Adéu a Nihil Obstat | Hola a The Catalan Analyst

Després de 13 anys d'escriure en aquest bloc pràcticament sense interrumpció, avui el dono per clausurat. Això no vol dir que m'hagi jubilat de la xarxa, sinó que he passat el relleu a un altra bloc que segueix la mateixa línia del Nihil Obstat. Es tracta del bloc The Catalan Analyst i del compte de Twitter del mateix nom: @CatalanAnalyst Us recomano que els seguiu.

Moltes gràcies a tots per haver-me seguit amb tanta fidelitat durant tots aquests anys.

dijous, 12 de març del 2009

Els 12 enemics d'Internet

L'Arabia Saudita, Birmània, la Xina, Corea del Nord, Egipte, l'Iran, Uzbekistan, Síria, Tunis, Turkmenistan, Vietnam i Cuba. Aquests són els 12 enemics d'Internet, segons Reporters sense Fronteres.
En el caso cubano -dice RSF- "sólo se permite el acceso a los sitios gubernamentales y a una dirección de emails terminada en '.cu', escrupulosamente controlada por las autoridades para que no circule ningún 'mensaje subversivo".

En declaraciones a BBC Mundo, Benoît Hervieu, responsable de las Américas en RSF, manifestó que en la isla "hay un cambio formal. Hubo tímidos signos de apertura tras la llegada al poder de Raúl Castro cuando se permitió el acceso de los cubanos a los hoteles donde tradicionalmente hay una mejor conexión a la web".

Sin embargo, "en Cuba hay un obstáculo económico, en un país donde el salario medio es (el equivalente a) entre trece y diecisiete dólares al mes, lo que corresponde exactamente al precio de la conexión durante una hora".

"El uso es muy limitado, y además Internet queda bajo vigilancia. Por ejemplo, nosotros podemos recibir algunos mensajes de disidentes cubanos vía internet, pero es algo bastante irregular", explicó.