Adéu a Nihil Obstat | Hola a The Catalan Analyst

Després de 13 anys d'escriure en aquest bloc pràcticament sense interrumpció, avui el dono per clausurat. Això no vol dir que m'hagi jubilat de la xarxa, sinó que he passat el relleu a un altra bloc que segueix la mateixa línia del Nihil Obstat. Es tracta del bloc The Catalan Analyst i del compte de Twitter del mateix nom: @CatalanAnalyst Us recomano que els seguiu.

Moltes gràcies a tots per haver-me seguit amb tanta fidelitat durant tots aquests anys.

dijous, 9 d’abril del 2009

El finançament català

Joaquín Leguina:
En los EEUU, régimen federal de referencia, el promedio per capita de lo que ingresan sus estados va de 5.831 euros de los que dispone Alabama hasta los 2.512 euros de Texas, siendo la media federal de 3.612 euros por habitante y año (2007), que está muy por debajo de los 4.468 euros por habitante de la Generalidad de Cataluña.

¿Y dentro de España?

Si colocamos en la vertical de un gráfico (ordenadas) los ingresos y en la horizontal (abcisas) la población, los 19 datos (17 autonomías más Ceuta y Melilla) allí representados forman una nube de puntos muy cercanos todos ellos a un segmento de recta, pero hay dos excepciones: Cataluña, que se separa por arriba (recibe más que la media) y la Comunidad de Madrid, que se separa por abajo.