Adéu a Nihil Obstat | Hola a The Catalan Analyst

Després de 13 anys d'escriure en aquest bloc pràcticament sense interrumpció, avui el dono per clausurat. Això no vol dir que m'hagi jubilat de la xarxa, sinó que he passat el relleu a un altra bloc que segueix la mateixa línia del Nihil Obstat. Es tracta del bloc The Catalan Analyst i del compte de Twitter del mateix nom: @CatalanAnalyst Us recomano que els seguiu.

Moltes gràcies a tots per haver-me seguit amb tanta fidelitat durant tots aquests anys.

dilluns, 21 de setembre del 2009

Els rics de Zapatero

El socialista Joaquín Leguina es pregunta en el seu blog com s'ho farà el govern per saber, alhora de pujar els impostos, qui són els rics amb rendes superiors als 50.000 euros anuals?
¿Y cómo sabrá el Gobierno quiénes son los que ganan más de 50.000 euros? No podrá ser a través de las declaraciones del IRPF, pues éste es un impuesto en el cual el 90% de la recaudación proviene exclusivamente de los asalariados. En verdad, este impuesto debería denominarse Impuesto sobre las rentas salariales. En cualquier caso –y siempre según la citada definición ministerial-, más del 40% de los declarantes del IRPF seríamos “ricos”.
Pero vayamos al grano y “descubramos” a uno de esos ricos. Se trata de una persona soltera, que ingresa un sueldo de 50.000 euros anuales. Una vez descontados impuestos y pagos a la Seguridad Social, dispone de una renta de 31.000… pero se ha comprado una vivienda y le ha costado 300.000 euros, que ha pagado mediante una hipoteca, cubriendo con ella el 80% del coste de esa vivienda. Pues bien, hechas las cuentas, a este “rico” le quedarán 1.500 euros al mes para darse la gran vida.
 Más le valdría al Gobierno pescar a esos “peces gordos” en otros caladeros, por ejemplo, en las conocidas SICAV...