Adéu a Nihil Obstat | Hola a The Catalan Analyst

Després de 13 anys d'escriure en aquest bloc pràcticament sense interrumpció, avui el dono per clausurat. Això no vol dir que m'hagi jubilat de la xarxa, sinó que he passat el relleu a un altra bloc que segueix la mateixa línia del Nihil Obstat. Es tracta del bloc The Catalan Analyst i del compte de Twitter del mateix nom: @CatalanAnalyst Us recomano que els seguiu.

Moltes gràcies a tots per haver-me seguit amb tanta fidelitat durant tots aquests anys.

dilluns, 25 de gener de 2010

Com escalfen el món? Ignorant les dades dels observatoris més freds

American Thinker:
Les estacions que proveiexen dades del Canadà s'han reduit de 496 a 44, amb estacions a altures més baixes triplicant les d'altura més elevada i un sol termòmetre per tot el territori al nord de 65 ° lat a Eureka, coneguda com El Jardí de l'Artic pels seus excepcionals estius càlids. A Califòrnia només queden quatre estacions -una a San Francisco i tres a Los Angeles vora la platja, impossible de contratstar amb l'historial de termòmetres a les muntanyes nevades. Mitjanes històriques reals es comparen ara amb mitjanes falses que sempre donen una tendència a l'escalfament. Les estacions americanes s'han reduit de 1.850 a 136, una caiguda del 90%. Aquest biaix ha provocat un escalfament de 0,6 °C. NOAA ha "ajustat" les dades i "homogeneitzat" les estacions. Però donada la caiguda en picada del seu nombre no serà cap sorpresa que el resultat sempre són lectures més càlides. Tan sols el biaix homogeneitzador representa pràcticament la meitat de l'escalfament. Afegint-hi el biaix en la selecció i l'escalfament real desapareix completament! La manipulació no acaba aquí. La GISS de la Nasa seguidament ha unificat les lectures passant les dades per uns quants "ajustaments" propis que han canviat la tendència a llarg termini cap a un escalfament artificial. El seguent pas ha estat aplanar el planeta sobre una xarxa de 8.000 requadres de 1.200 kms. Les estacions supervivents de Hawai als aeroports principals s'utiliten per omplir els requadres buits al seu voltant. Així en efecte les pistes asfaltades dels aeroports es fan servir per representar la temperatura de més de 1.200 kms de mar. Fins a 1,5 °C de calentament és consequència dels ajustaments de NOAA i Nasa, el doble del suposat escalfament del segle vint.

(Vergés)