Adéu a Nihil Obstat | Hola a The Catalan Analyst

Després de 13 anys d'escriure en aquest bloc pràcticament sense interrumpció, avui el dono per clausurat. Això no vol dir que m'hagi jubilat de la xarxa, sinó que he passat el relleu a un altra bloc que segueix la mateixa línia del Nihil Obstat. Es tracta del bloc The Catalan Analyst i del compte de Twitter del mateix nom: @CatalanAnalyst Us recomano que els seguiu.

Moltes gràcies a tots per haver-me seguit amb tanta fidelitat durant tots aquests anys.

dilluns, 17 de desembre del 2012

J'ai aussi

Carta oberta de Gérard Depardieu al
primer ministre francès Jean-Marc Ayrault



(Traducció Google al català)

"Menyspreable, haveu dit menyspreable? Com de menyspreable?

Vaig néixer el 1948, vaig començar a treballar a l'edat de 14 anys en una impremta, després com a encarregat de magatzem i després com a artista dramàtic. Sempre he pagat els meus impostos siguin quines siguin les taxes imposades pels successius governs.

En cap moment he deixat de complir amb les meves obligacions. Les pel·lícules històriques en què vaig participar reflecteixen el meu amor per França i la seva història.
Personatges més il·lustres que jo s'han expatriat o han abandonat el país.

Lamentablement, jo ja no tinc res a fer aquí, però seguiré estimant al públic francès amb el que tantes emocions he compartit!

Me'n vaig perquè es considera que l'èxit, la creativitat, el talent, en realitat, la diferència, ha de ser castigat.

No demano aprovació, però almenys podria ser respectat.

No tots els que han sortit de França han estat insultats com jo.

No he de justificar les raons de la meva elecció, que són nombroses i íntimes.

Me'n vaig després de pagar, el 2012, el 85% d'impostos sobre els meus ingressos. Però tinc present que França era bonica i espero que segui sent-ho.

Li torno el meu passaport i la meva seguretat social, que mai he fet servir. Nosaltres ja no tenim la mateixa pàtria, jo sóc un veritable europeu, un ciutadà del món, com el meu pare sempre m'ha ensenyat.

El que a mi em sembla menyspreable és l'acarnissament de la justícia contra el meu fill Guillaume, condemnat sent gairebé un nen a tres anys de presó per 2 grams d'heroïna, quan tants altres van escapar de la presó per actes de naturalesa més greu.

Jo no culpo als que tenen colesterol, hipertensió, diabetis, beuen massa alcohol, o als que dormen sobre el seu scooter: jo sóc un d'ells com els vostres estimats mitjans no es cansen de recordar.

Mai he matat a ningú i crec que he fet coses que no desmereixen, he pagat 145 milions de impostos en quaranta-cinc anys, tinc 80 persones que treballen en empreses que s'han creat per a elles i que són gestionades per elles.

Jo no em queixo ni presumeixo, però rebutjo la paraula "menyspreable".

Qui és vostè per jutjar-me així, jo l'hi pregunto senyor Ayrault, primer ministre de M. Hollande, jo li pregunto, qui és vostè?

Malgrat els meus excessos, de la meva gana i el meu amor per la vida, jo sóc un ésser lliure, senyor, i vull seguir sent educat."

Traducció al castellà, aquí.