Adéu a Nihil Obstat | Hola a The Catalan Analyst

Després de 13 anys d'escriure en aquest bloc pràcticament sense interrumpció, avui el dono per clausurat. Això no vol dir que m'hagi jubilat de la xarxa, sinó que he passat el relleu a un altra bloc que segueix la mateixa línia del Nihil Obstat. Es tracta del bloc The Catalan Analyst i del compte de Twitter del mateix nom: @CatalanAnalyst Us recomano que els seguiu.

Moltes gràcies a tots per haver-me seguit amb tanta fidelitat durant tots aquests anys.

dilluns, 13 de febrer del 2006

La gran mentida

Josep Antoni Duran i LLeida explica en una entrevista a "El País" que la voràgine de l'Estatut se'ls va pujar al cap, van perdre el món de vista i, en conseqüència, van enganyar als ciutadans de Catalunya. Ho van fer, però no volien. No era aquesta la seva intenció. Per això, quan se'ls va passar la borratxera estatutària, van tornar a la realitat. I amb l'esperit de sacrifici que els caracteritza, amb discreció i humilitat, van adreçar les coses en una llarga nit de penitència a la Moncloa. Ho explica així de clar i català, l'home. I es queda tan ample.
P. En los últimos años, Jordi Pujol mantuvo su rechazo al pacto con ERC frente a otros socios, como el PP. Un Gobierno CiU-ERC ¿dificultaría también las relaciones Cataluña-Madrid?

R. Un gobierno de este tipo supondría un cierre de filas nacional, que podría ser celebrado por sectores radicales nacionalistas del país pero sería muy poco eficaz para Cataluña. Complicaría la situación y significaría un cerrojo respecto a España. Hay que hacer una reflexión sobre todo lo que ha pasado con el Estatuto. España no ha reaccionado bien, pero tampoco en Catalunya todo se ha hecho correctamente. El Estatuto que se aprobó en el Parlament es fruto del puro tacticismo. Maragall quiso presentarse más nacionalista que CiU. Y CiU más nacionalista que Esquerra.

P. ¿Se fue demasiado lejos?

R. Todos alimentamos unas expectativas al pueblo catalán que no se podían llevar a la práctica. Cuando algunos dirigentes sostenían que no se podía tocar ni una raya, ni un punto, ni una coma, ni recortarían nada estaban engañando a la ciudadanía. Además hay más ámbitos de reflexión, mire, cuando el 90% de los diputados aprueba que Cataluña es una nación hemos de tener presente que ésta no es la opinión del mismo porcentaje de ciudadanos. Cataluña, guste o no, es la mezcla de muchas realidades. De muchos Vic y de muchos Hospitalet de Llobregat.