Adéu a Nihil Obstat | Hola a The Catalan Analyst

Després de 13 anys d'escriure en aquest bloc pràcticament sense interrumpció, avui el dono per clausurat. Això no vol dir que m'hagi jubilat de la xarxa, sinó que he passat el relleu a un altra bloc que segueix la mateixa línia del Nihil Obstat. Es tracta del bloc The Catalan Analyst i del compte de Twitter del mateix nom: @CatalanAnalyst Us recomano que els seguiu.

Moltes gràcies a tots per haver-me seguit amb tanta fidelitat durant tots aquests anys.

dimarts, 12 de setembre del 2006

El camp de batalla és Europa

Acostumada a viure en els llimbs de la història des del final de la segons guerra mundial, Europa no vol veure que ja s'estan pintant les línies del futur camp de batalla.
BRUXELLES, 12 sept 2006 (AFP) - Les néo-nazis arrêtés par la police belge jeudi dernier projetaient l'assassinat de Filip Dewinter, figure de proue du parti flamand d'extrême droite Vlaams Belang, et de l'imputer ensuite aux fondamentalistes musulmans, rapporte la chaîne de télévision VTM mardi soir.
Dans la foulée, le groupuscule BBET (Sang, Terre, Honneur et Fidélité) prévoyait de tuer Abou Jajah, une personnalité controversée de la communauté immigrée d'Anvers et assez populaire auprès des jeunes, selon la chaîne flamande, qui cite des sources judiciaires.
Dans ce scénario, l'organisation néo-nazie prévoyait ensuite des affrontements entre l'extrême droite et la communauté musulmane pour créer le chaos et favoriser la création d'une Flandre fasciste.
La justice belge a confirmé mardi les mandats d'arrêt décernés à l'encontre de 12 personnes, dont la plupart sont militaires. Les douze avaient été arrêtés jeudi et vendredi dernier, parmi 19 personnes interpellées au total.