Adéu a Nihil Obstat | Hola a The Catalan Analyst

Després de 13 anys d'escriure en aquest bloc pràcticament sense interrumpció, avui el dono per clausurat. Això no vol dir que m'hagi jubilat de la xarxa, sinó que he passat el relleu a un altra bloc que segueix la mateixa línia del Nihil Obstat. Es tracta del bloc The Catalan Analyst i del compte de Twitter del mateix nom: @CatalanAnalyst Us recomano que els seguiu.

Moltes gràcies a tots per haver-me seguit amb tanta fidelitat durant tots aquests anys.

divendres, 9 de gener del 2009

Hamas vol recuperar la crucifixió

Segons publica el diari "Al Hayat", la majoria de diputats de Hamas al Consell Legislatiu Palestí han provat fa poc un projecte de llei per modificar el Codi Penal i acostar-lo als preceptes de la llei islàmica. Així, el projecte de llei preveu la introducció de la lapidació, les amputacions i fins i tot la crucifixió. Chawki Freïha, des de Beirut, es pregunta: "Avec l’instauration de la lapidation, de l’amputation et de la crucifixion, comment peut-on encore critiquer Guantanamo?".

La loi proposée, essentiellement inspirée de la loi islamique, suscite la crainte des ONG et des associations palestiniennes des droits de l’homme à Gaza, puisqu’elle prévoit l’introduction de nouvelles sanctions pénales jusque-là inexistantes. Il s’agit notamment des lapidations, des amputations, et même de la crucifixion des justiciables en fonction des crimes commis. Ces méthodes s’ajouteraient - en cas de vote définitif - à l’emprisonnement et à la peine capitale. Les députés veulent également annuler toute possibilité de grâce.

Ainsi, la nouvelle loi prévoit la peine de mort dans les cas de trahison, de collusion avec un ennemi, d’utilisation des armes contre des Palestiniens, et dans les cas des homicides. La peine capitale pourra également s’appliquer contre tout Palestinien qui négocierait avec un pays ennemi contre les intérêts de la Palestine. La lapidation s’appliquerait à tout musulman qui boit, possède ou fabrique de l’alcool (quarante coups de fouet). Si l’alcoolique n’est pas musulman, il sera fouetté au moins quarante fois et emprisonné trois mois. La lapidation sera également appliquée aux joueurs (casino), à ceux qui portent atteinte aux valeurs religieuses, ainsi qu’à ceux dont le comportement est anti-islamiste (prostitution, insulte...). Quant aux voleurs, les législateurs du Hamas prévoient l’amputation.