Adéu a Nihil Obstat | Hola a The Catalan Analyst

Després de 13 anys d'escriure en aquest bloc pràcticament sense interrumpció, avui el dono per clausurat. Això no vol dir que m'hagi jubilat de la xarxa, sinó que he passat el relleu a un altra bloc que segueix la mateixa línia del Nihil Obstat. Es tracta del bloc The Catalan Analyst i del compte de Twitter del mateix nom: @CatalanAnalyst Us recomano que els seguiu.

Moltes gràcies a tots per haver-me seguit amb tanta fidelitat durant tots aquests anys.

dimecres, 13 de maig del 2009

L'autèntic bloqueig

Yoani Sánchez ha enregistrat aquest vídeo per mostrar la vigència de la prohibició de que els cubans puguin accedir a internet en els hotels de l'illa. L'enregistrament s'ha fet a l'hotel Meliá Cohiba.

El blog "Desde La Habana" es fa ressò del vídeo de Yoani amb aquestes paraules:

Las tarjetas de internet cuestan entre 6 y 8 pesos cubanos convertibles (cuc) la hora, cantidad equivalente a 200 pesos, casi el salario mínimo en la isla, que es de 225, y es una de las escasas formas de navegar por la red que tienen los cubanos.
A pesar de que se da por hecho, de que la administración de Barack Obama autorizaría a empresas de telecomunicaciones estadounidenses negociar con Cuba la conexión de cables de internet, el gobierno de Castro II, ha vuelto a mostrar el rostro de mendacidad política tan característico en sistemas cerrados como el nuestro.
Exigen mucho al mundo, pero dan poco a sus ciudadanos. Firman tratados de respeto a los derechos del hombre y la libre circulación de ideas y personas. Pero a la primera de cambio, echan todo al cesto e incumplen olímpicamente lo rubricado. Hacen un drama con el embargo de Estados Unidos, pero desde hace 50 años le tienen embargados los más elementales derechos a todo un pueblo.