Adéu a Nihil Obstat | Hola a The Catalan Analyst

Després de 13 anys d'escriure en aquest bloc pràcticament sense interrumpció, avui el dono per clausurat. Això no vol dir que m'hagi jubilat de la xarxa, sinó que he passat el relleu a un altra bloc que segueix la mateixa línia del Nihil Obstat. Es tracta del bloc The Catalan Analyst i del compte de Twitter del mateix nom: @CatalanAnalyst Us recomano que els seguiu.

Moltes gràcies a tots per haver-me seguit amb tanta fidelitat durant tots aquests anys.

dijous, 15 de juliol del 2010

Desacord unitari

Artur Mas:
Mas no ha querido hacer declaraciones públicas y ha transmitido a los informadores, en una situación poco habitual, que su posición era la "misma" que antes de entrar a la cumbre, en la que ha sido el único que no ha presentado ninguna propuesta: que el tripartito acuerde una propuesta unitaria de rechazo a la sentencia del TC que él la apoyará sin condiciones.

Miquel Iceta:
El tripartit ha donat per acabada la reunió al Palau de la Generalitat entre els líders polítics catalans pocs minuts després que el president de CiU, Artur Mas, hagi decidit abandonar-la amb l'objectiu de forçar que el tripartit es posi d'acord en una resolució unitària a aprovar al Ple extraordinari d'aquest divendres. Els socis de Govern no han volgut entrar al joc de Mas i han lamentat que hi hagi 'tacticisme' per part de CiU. Es tres socis només contemplen una proposta a quatre bandes i per tant rebutgen la pressió de Mas, tot recordant que ha de ser una proposta dels grups parlamentaris, i que no ha de ser el Govern qui faci la resolució.

Joan Herrera:
El secretario general de ICV, Joan Herrera, ha lamentado el abandono del líder de CiU, Artur Mas, de la reunión convocada por el presidente de la Generalitat, José Montilla, con los líderes del tripartito para negociar una resolución conjunta en defensa del Estatut, y avisó de que se trata de un acuerdo "a cuatro y no a tres". "Es un procedimiento tramposo el de Mas", ha sostenido en conversación informal con los medios una vez concluido el encuentro, quien ha llamado al presidente de CiU a tener "sentido de la unidad".

Joan Puigcercós:
El presidente de ERC, Joan Puigcercós, ha criticado el "tacticismo" que, a su juicio, CiU y PSC han mantenido en la reunión de líderes políticos que ha convocado el presidente de la Generalitat, José Montilla, para lograr un acuerdo unitario entre CiU, PSC, ERC y ICV-EUiA de rechazo a la sentencia del Tribunal Constitucional (TC) sobre el Estatut.En una conversación informal con periodistas tras la reunión, ha lamentado que el líder de CiU, Artur Mas, abandonara la reunión antes de que acabara, y también que la federación nacionalista haya cedido la iniciativa de presentar una resolución unitaria a los partidos que dan apoyo al Govern.