Adéu a Nihil Obstat | Hola a The Catalan Analyst

Després de 13 anys d'escriure en aquest bloc pràcticament sense interrumpció, avui el dono per clausurat. Això no vol dir que m'hagi jubilat de la xarxa, sinó que he passat el relleu a un altra bloc que segueix la mateixa línia del Nihil Obstat. Es tracta del bloc The Catalan Analyst i del compte de Twitter del mateix nom: @CatalanAnalyst Us recomano que els seguiu.

Moltes gràcies a tots per haver-me seguit amb tanta fidelitat durant tots aquests anys.

dijous, 2 de setembre del 2010

Obama va dir a Zapatero que sabia que Espanya estava en fallida

La periodista Pilar Urbano ha revelat el contingut parcial de la conversa telefònica que van mantenir Zapatero i Obama a començaments del mes de maig i que va donar lloc, d'una banda, al megapla de rescat europeu i, de l'altra, a les reformes anunciades pel president del govern espanyol. En aquesta conversa, Zapatero va intentar daurar la píndola al president nord-americà, però aquest li va dir que tenia suficient informació per saber que Espanya estava en fallida.
Durante esos días aciagos, Zapatero recibió varias llamadas del máximo rango político. Entre ellas, la del presidente de EEUU, Barack Obama, y la del primer ministro chino, Wen Jiabao, para transmitirle su preocupación sobre la economía española y animarle (más bien exigirle) la adopción de medidas drásticas destinadas a recortar el gasto público.

Una de esas conversaciones, la mantenida entre Zapatero y Obama, ha sido desvelada parcialmente por la periodista Pilar Cernuda en Onda Cero, en base a las conversaciones mantenidas con diversos miembros del PSOE, cercanos a Zapatero. Así, según cuenta la periodista, el presidente admitió a algunos de sus colaboradores la gravedad de la llamada de Obama el pasado mayo.

El presidente de EEUU transmitió su honda preocupación por la situación económica española. Zapatero, sin embargo, trató en vano de tranquilizar a Obama afirmando que España estaba ya en la senda de la recuperación, que las cuentas públicas no eran tan malas y que el sistema financiero español era sólido.

Nada de esto convenció a Obama. Fue entonces cuando afirmó lo siguiente: "Tengo muy buena información sobre España", para sentenciar a continuación que "España está en quiebra". Palabras del propio Zapatero a sus allegados, según la periodista.