Adéu a Nihil Obstat | Hola a The Catalan Analyst

Després de 13 anys d'escriure en aquest bloc pràcticament sense interrumpció, avui el dono per clausurat. Això no vol dir que m'hagi jubilat de la xarxa, sinó que he passat el relleu a un altra bloc que segueix la mateixa línia del Nihil Obstat. Es tracta del bloc The Catalan Analyst i del compte de Twitter del mateix nom: @CatalanAnalyst Us recomano que els seguiu.

Moltes gràcies a tots per haver-me seguit amb tanta fidelitat durant tots aquests anys.

dimarts, 28 de desembre de 2010

Que no es reboti el poble malcriat

Arcadi Espada sobre la política i el límit de velocitat a 80:
En la zona 80, y dándole a esas estadísticas una fortaleza de la que aún carecen, la pregunta sería: ¿ocho muertos más al año, y el aumento de la probabilidad personal de morir, son suficientes para compensar la incomodidad que experimentan millones? No hay una respuesta sencilla. La política no es sencilla.

Hasta tal punto la política no es sencilla que el presidente Mas justifica su decisión negando la mayor: no hay reducción de la mortalidad. No parece demasiado convincente. Pero el político de nuestro tiempo está lejos del cientifico-filósofo que dijera: “Es probable que mueran más; pero creo que viviremos mejor”. Y es que otra de las características de la política, y la principal entre sus virtudes, es la de evitarle al ciudadano los ásperos dilemas morales. No fuera a rebotarse el pueblo malcriado.