Adéu a Nihil Obstat | Hola a The Catalan Analyst

Després de 13 anys d'escriure en aquest bloc pràcticament sense interrumpció, avui el dono per clausurat. Això no vol dir que m'hagi jubilat de la xarxa, sinó que he passat el relleu a un altra bloc que segueix la mateixa línia del Nihil Obstat. Es tracta del bloc The Catalan Analyst i del compte de Twitter del mateix nom: @CatalanAnalyst Us recomano que els seguiu.

Moltes gràcies a tots per haver-me seguit amb tanta fidelitat durant tots aquests anys.

dimecres, 2 de març del 2011

El 18 de març l'administració nord-americana deixarà de pagar

El 18 de març, molt probablement, el govern federal dels EUA suspendrà els pagaments per falta de pressupost. Les administracions es tancaran, els funcionaris no cobraran i els militars no rebran el seu sou.

Els republicans van acceptar ahir a la nit un acord temporal per evitar que a partir d'aquest divendres el govern no pogués pagar els funcionaris, però ho han condicionat a que en quinze dies es retalli la despesa federal en 4.000 milions de dòlars. Si els demòcrates no ho fan, els republicans semblen decidits a deixar el govern sense un duro.
El Senado de EE.UU. dio luz verde hoy la propuesta de resolución temporal aprobada por la Cámara de Representantes ayer y que permitirá al Gobierno federal continuar en funcionamiento dos semanas más.

La medida salió adelante con 91 votos a favor frente a 9 en contra y otorga tiempo a los legisladores para que sigan negociando un presupuesto con el que el Gobierno siga operativo hasta finales del año fiscal, el 30 de septiembre.

La resolución temporal contempla un recorte en el gasto de 4.000 millones de dólares.

El presidente Barack Obama se mostró "complacido" por el pacto entre demócratas y republicanos en el Congreso, en un comunicado difundido por la Casa Blanca minutos después de conocerse la aprobación en el Senado.

"Pero no podemos seguir haciendo las cosas así. Vivir con la amenaza de un cierre cada pocas semanas no es responsable, y pone en peligro nuestro progreso económico", afirmó Obama.

Por ello, el presidente estadounidense instó a los legisladores de ambos partidos a "encontrar puntos en común sobre un presupuesto que asegure que vivimos dentro de nuestras posibilidades" y "lograr un acuerdo sin retrasos".

La nueva resolución, que reemplaza la que expiraba el próximo viernes, proveerá fondos al Gobierno federal hasta el próximo 18 de marzo.