Adéu a Nihil Obstat | Hola a The Catalan Analyst

Després de 13 anys d'escriure en aquest bloc pràcticament sense interrumpció, avui el dono per clausurat. Això no vol dir que m'hagi jubilat de la xarxa, sinó que he passat el relleu a un altra bloc que segueix la mateixa línia del Nihil Obstat. Es tracta del bloc The Catalan Analyst i del compte de Twitter del mateix nom: @CatalanAnalyst Us recomano que els seguiu.

Moltes gràcies a tots per haver-me seguit amb tanta fidelitat durant tots aquests anys.

dimecres, 31 d’agost de 2011

Així està l'audiència catalana

Segons el Barometre de la comunicació de Catalunya, del passat 27 de juliol, l'audiència catalana està així:

El mitjà de comunicació més habitual a Catalunya és la TV. La fan servir 5,9 milions de persones i la veuen una mitjana de 258 minuts dia (més de 4 hores). El segueix la ràdio amb 3,6 milions d'oients per un temps de 102 minuts. Internet té 3,1 milions d'usuaris i la premsa escrita 2,8 milions. A la lectura de la premsa es dediquen 21 minuts dia.

Entre els deu primers diaris catalans només 4 són de pagament i informació general: La Vanguardia (líder), el Periódico (segon), el País (novè) i el Punt (desè). La resta són gratuïts i esportius: Mundo Deportivo, Sport, 20 Minutos, Què, Marca, ADN.

Les cinc primeres revistes setmanals més llegides a Catalunya són del cor: Pronto (líder), Hola, Lecturas, Cuore i Diez Minutos.

La ràdio líder és Catalunya Ràdio seguida de RAC 1, Cadena SER, Onda Cero, RNE i la COPE.

La TV líder és TV3 amb un 17,4 d'audiència seguida de Tele 5 amb un 12 i la 1 de TVE amb un 11 igual que Antena 3.