Adéu a Nihil Obstat | Hola a The Catalan Analyst

Després de 13 anys d'escriure en aquest bloc pràcticament sense interrumpció, avui el dono per clausurat. Això no vol dir que m'hagi jubilat de la xarxa, sinó que he passat el relleu a un altra bloc que segueix la mateixa línia del Nihil Obstat. Es tracta del bloc The Catalan Analyst i del compte de Twitter del mateix nom: @CatalanAnalyst Us recomano que els seguiu.

Moltes gràcies a tots per haver-me seguit amb tanta fidelitat durant tots aquests anys.

dijous, 1 de març del 2012

L'economia dels EUA es recupera, ergo Obama serà reelegit

Xavier Sala i Martín:
...los Estados Unidos están saliendo de la crisis.Los mercados de valores lo entienden así y por eso la bolsa ha recuperado ya los niveles que tenía antes de la crisis del 2008.

Conclusión: la reelección de Barack Obama está cada día más cerca. Y no es porque los candidatos republicanos sean nefastos (que también), sino porque históricamente en En Estados Unidos, nunca se reelige al presidente que ya está en la Casa Blanca si SEIS MESES ANTES DE LAS ELECCIONES el país está en recesión económica (esto es lo que se conoce como el Fair Model, por el economista de Yale, Ray Fair, que fue el que primero se dio cuenta de este fenómeno). Las elecciones presidenciales de este año tendrán lugar el 6 de noviembre. Todo parece indicar que el 6 de Mayo, los Estados Unidos no estarán en recesión por lo que todo indica que Obama será reelegido.