Adéu a Nihil Obstat | Hola a The Catalan Analyst

Després de 13 anys d'escriure en aquest bloc pràcticament sense interrumpció, avui el dono per clausurat. Això no vol dir que m'hagi jubilat de la xarxa, sinó que he passat el relleu a un altra bloc que segueix la mateixa línia del Nihil Obstat. Es tracta del bloc The Catalan Analyst i del compte de Twitter del mateix nom: @CatalanAnalyst Us recomano que els seguiu.

Moltes gràcies a tots per haver-me seguit amb tanta fidelitat durant tots aquests anys.

dimarts, 3 de març del 2009

Geert Wilders i Ayaan Hirsi Ali, mateix combat


Ayaan Hirsi Ali i Geert Wilders
L'esquerra sempre s'ha cregut legitimada per expedir i retirar certificats de demòcrata a qui sigui. I la premsa socialdèmocrata, la seva corretja de transmissió, es dedica a fer el mateix. Qualsevol polític o partit que s'escapi a la seva hegemonia ideològica, la de la correcció política i l'intervencionisme públic, és qualificada sistemàticament d'extrema-dreta o de dreta populista radical. Aquest és el cas, entre molts altres, del diputat holandès Geert Wilders, autor del documental crític amb la religió islàmica Fitna. Wilders és un liberal, una mena de Voltaire de la nostra època, però els mitjans no tenen el més mínim escrúpol d'etiquetar-lo com a racista, xenòfob i, fins i tot, nazi.

Per desfer tots aquests prejudicis, us recomano la lectura de l'entrevista que li ha fet la publicació "Risposte Laïque". Aquest n'és un breu extracte:

WILDERS : "Je ne suis pas un extrémiste, et je n’ai rien à voir avec Le Pen. Je me bat juste pour la défense de ma culture, pour que les Pays-Bas ne deviennent pas un petit Maroc ou une petite Turquie, pour la séparation de l’Eglise et de l’Etat, pour que la Charia n’y soit pas introduite, pour l’égalité des hommes et des femmes, des homosexuels et des hétérosexuels. Je ne fais pas de distinctions basées sur la couleur de la peau ou sur le sexe. Je ne veux, par exemple, avoir aucun contact avec le British National Party, ce sont véritablement des racistes. Cependant, je ne suis pas un relativiste en ce qui concerne la culture. Je pense que notre culture judéo-chrétienne est meilleure que l’islam.

Avec Ayaan Hirsi Ali, nous étions collègues dans le même parti. Nous avons écrit des articles ensemble, organisé des conférences ensemble, nous avons même vécu dans les mêmes baraques de l’armée. Nous sommes de très bons amis. J’ai un peu perdu le contact avec elle depuis qu’elle est partie aux Etats-Unis, mais elle me soutient, je pense qu’elle est d’accord avec 90% avec ce que je dis"