Adéu a Nihil Obstat | Hola a The Catalan Analyst

Després de 13 anys d'escriure en aquest bloc pràcticament sense interrumpció, avui el dono per clausurat. Això no vol dir que m'hagi jubilat de la xarxa, sinó que he passat el relleu a un altra bloc que segueix la mateixa línia del Nihil Obstat. Es tracta del bloc The Catalan Analyst i del compte de Twitter del mateix nom: @CatalanAnalyst Us recomano que els seguiu.

Moltes gràcies a tots per haver-me seguit amb tanta fidelitat durant tots aquests anys.

dimarts, 23 de maig del 2006

L'abraçada de l'ós

L'ós marrón europeu Quan uns van, altres tornen. Mentre aquí s'introdueix l'ós als Pirineus, a Alemanya fan marxa enrera i s'estan plantejant matar-los per la seva perillositat.

(BBC).- Este lunes, el gobierno local de Baviera autorizó la caza del primer oso visto en Alemania desde 1835, pues se considera que se subestimó el riesgo que presentaba el animal quien ha sido calificado como "agresivo". "Este oso se ha convertido en un problema. Parece fuera de control y no podemos tomar el riesgo de que alguien resulte lesionado", señaló el ministro del Ambiente del estado de Baviera, Werner Schnappauf. En un principio las autoridades del estado de Baviera recibieron con beneplácito el avistamiento del animal y se le indicó a la población "no hay nada que temer". La decisión de cazarlo provocó protestas por parte de grupos defensores de los animales y de sectores políticos de oposición que acusaron al titular del Ambiente de Baviera de "haber creado una histeria"(...) Pero los especialistas que lo rastrearon indicaron que el oso era demasiado agresivo para dejarlo libre. Félix Knauer, experto de la Universidad de Freiburg, reconoció que se "subestimó" el riesgo de este animal.