Adéu a Nihil Obstat | Hola a The Catalan Analyst

Després de 13 anys d'escriure en aquest bloc pràcticament sense interrumpció, avui el dono per clausurat. Això no vol dir que m'hagi jubilat de la xarxa, sinó que he passat el relleu a un altra bloc que segueix la mateixa línia del Nihil Obstat. Es tracta del bloc The Catalan Analyst i del compte de Twitter del mateix nom: @CatalanAnalyst Us recomano que els seguiu.

Moltes gràcies a tots per haver-me seguit amb tanta fidelitat durant tots aquests anys.

dijous, 19 d’octubre del 2006

França, 14 policies ferits al dia

Aviat serà més perillós ser policia a França que GI a l'Iraq. De moment, el balanç diari de policies ferits a l'hexàgon és de 14 al dia i es tem que a finals d'any el nombre d'afectats representi el 15% de la plantilla. A l'Iraq, el nombre de baixes nord-americanes és del 4,5% del total de soldats despelgats.
CAILLASSÉS en Seine-Saint-Denis, molestés dans les Bouches-du-Rhône, cibles de coups de feu dans les Hauts-de-Seine, roués de coups dans l'Essonne... Selon le dernier bilan du ministère de l'Intérieur, pas moins de 2 458 policiers ont été blessés (avec en moyenne une interruption de travail de deux ou trois jours) en mission lors du premier semestre de l'année Soit près de quatorze agressions quotidiennes.

«Les actes de violence visant nos fonctionnaires augmentent de façon exponentielle, déplore un haut responsable. Si la tendance se poursuit, le nombre de policiers victimes fera encore un bond de 15% en un an...» Le cap symbolique des 5 000 agents blessés en opération pourrait donc être atteint dès la fin de l'année, soit un tiers de plus qu'en 2004. A l'époque, l'institution avait tiré la sonnette d'alarme en enregistrant 3 842 blessés dans ses rangs.

Dans la majorité des cas, les incidents ont pour théâtre les 751 zones urbaines sensibles du pays. Éclatant plus volontiers à la nuit tombée, les attaques impliquent souvent des policiers patrouillant en faible nombre, visés par des traquenards tendus au pied d'immeubles ou dans des impasses.


Via cXc.