Adéu a Nihil Obstat | Hola a The Catalan Analyst

Després de 13 anys d'escriure en aquest bloc pràcticament sense interrumpció, avui el dono per clausurat. Això no vol dir que m'hagi jubilat de la xarxa, sinó que he passat el relleu a un altra bloc que segueix la mateixa línia del Nihil Obstat. Es tracta del bloc The Catalan Analyst i del compte de Twitter del mateix nom: @CatalanAnalyst Us recomano que els seguiu.

Moltes gràcies a tots per haver-me seguit amb tanta fidelitat durant tots aquests anys.

diumenge, 1 d’abril del 2007

Els perits oficials descarten que l'explosiu de l'11-M fos Goma 2 ECO

La pedra angular del judici sobre els atemptats de l'11-M a Madrid és el tipus d'explosiu que els terroristes van fer servir. Doncs bé, la prova encarregada pel tribunal a quatre pèrits oficials, de la policia i la guàrdia civil, i a quatre de privats conclou, segons una filtració que publica City FM Ràdio, que l'explosiu utilitzat a l'estació de El Pozo no va ser Goma 2 ECO, que és l'única que consta al sumari. Segons aquestes dades, l'explosiu podria ser Goma 2 EC i més probablement Tiatdyne. De confirmar-se la veracitat d'aquesta filtració, això comportaria el capgirament de la instrucció.


Madrid.- Según ha podido saber City FM de fuentes cercanas a las Fuerzas y Cuerpos de Seguridad del Estado el informe que será firmado por los ocho peritos y que será entregado al tribunal del juicio del 11 de marzo que preside Gómez Bermúdez incluye las sustancias que se han podido analizar de los restos de los focos de explosión y que han trabajado sobre ellos los profesionales en los laboratorios. Entre las sustancias que van a quedar reflejadas en citado informe están el Nitrato Amónico, el Dinitrotolueno, el Nitroglicol y la Nitroglicerina. Este compendio de sustancias encontradas descarta por completo el uso de la Goma 2 ECO en los atentados de la masacre de Madrid del 11 de marzo.

Hay que recordar que la Goma 2 ECO está compuesto por las siguientes sustancias: Nitroglicol, Nitrocelulosa, Nitrato Amónico, Ftalato de Dibutilo, Carbonato Cálcico y Harina. Teniendo en cuenta la aparición de la nitroglicerina y que ha sido confirmado por los cuatro peritos oficiales (Policía y Guardia Civil) y los cuatro peritos privados se puede descartar el uso de la Goma 2 ECO debido a que este explosivo no contiene la NG y el DNT

Las sustancias que han aparecido en los análisis coinciden con el Titadyne y con la Goma 2 EC, explosivos que para nada son citados en el sumario del caso del 11-M. Hay que recordar nuevamente que en el registro del Garaje de Aviles de Trashorras durante la Operación Pipol se encontraron 16 cartuchos de Goma 2 EC en muy mal estado lo que descartaría que la trama asturiana hubiera facilitado este explosivo. Al igual que los cartuchos de Goma 2 EC encontrados en la mina conchita estaban en mal estado. Además la Goma 2 EC de la mina asturiana no hubieran podido sumar los kilos de explosivos que se usaron, según la VO, en los atentados.

Fitxa de la Goma 2 ECO:



Fitxa de la Titadyne.