Adéu a Nihil Obstat | Hola a The Catalan Analyst

Després de 13 anys d'escriure en aquest bloc pràcticament sense interrumpció, avui el dono per clausurat. Això no vol dir que m'hagi jubilat de la xarxa, sinó que he passat el relleu a un altra bloc que segueix la mateixa línia del Nihil Obstat. Es tracta del bloc The Catalan Analyst i del compte de Twitter del mateix nom: @CatalanAnalyst Us recomano que els seguiu.

Moltes gràcies a tots per haver-me seguit amb tanta fidelitat durant tots aquests anys.

dimecres, 24 de desembre del 2008

El gran Castrador

El pròxim 15 de gener surt a la venda el llibre de Teresa Amat "Castracions. Cinquanta anys de revolució cubana", editat per Proa. Un llibre, com diu la Teresa, de postals i algún cromo sobre la vida a Cuba, sobre mig segle d'esperances frustrades i de dictadura perenne.

A l'espera de tenir el llibre a les mans, la Teresa ha tingut l'amabilitat d'enviar-me'n un aperitiu. Una introducció on explica les motivacions que l'han empès a escriure el llibre i de les que em permeto la llibertat de publicar-ne les primeres línies perquè aneu fent boca.

Unes onze hores de vol separen Barcelona de l’Havana (rebot madrileny inclòs). Mentre l’avió anava com una seda, intentava imaginar com devien ser aquelles antigues travessies Barcelona-l’Havana de les meves referències familiars. Com devia ser passar dies i dies lliscant gairebé sense moure’s o amb un temporal a tot drap per aquell oceà que jo veia ara, convertit en petit bassal, a la pantalla de bord de l’avió. Pensava en això i no tenia la intenció, aleshores, d’escriure cap mena de crònica del viatge. Hi anava amb una idea aproximada d’algunes coses que m’hi trobaria i amb el desig de trobar-hi encara una mica d’aquella Havana de les fotografies i postals que l’àvia guardava en capses que remenàvem de tant en tant mentre m’explicava coses de les seves germanes de l’Havana, paraules en què llavors jo era incapaç de captar-hi el so de la nostàlgia que ara sé que tenien; nostàlgia d’un lloc mai vist però secretament anhelat.