Adéu a Nihil Obstat | Hola a The Catalan Analyst

Després de 13 anys d'escriure en aquest bloc pràcticament sense interrumpció, avui el dono per clausurat. Això no vol dir que m'hagi jubilat de la xarxa, sinó que he passat el relleu a un altra bloc que segueix la mateixa línia del Nihil Obstat. Es tracta del bloc The Catalan Analyst i del compte de Twitter del mateix nom: @CatalanAnalyst Us recomano que els seguiu.

Moltes gràcies a tots per haver-me seguit amb tanta fidelitat durant tots aquests anys.

divendres, 20 de febrer del 2009

Vídeos de la Stasi





Com entrenaven els seus agents per espiar la vida dels altres:
Son videos de educación (¿educación?) o entrenamiento (palabra más adecuada) de los "agentes" formales (informales hubo demasiados), lo que ellos llamaban "operativos" de la Policía de Seguridad del Estado o Stasi, de la República democrática alemana. Enseña cómo espiar a... a los demás, a los que podrían ser peligrosos para la ideología única del partido... y del estado y del bloque.

Nótese que, en el segundo video, se "enseña" a detener a un conspirador cercano a la República federal de Alemania, o sea a los enemigos de la Alemania oriental (y amigos, según ellos, de sus enemigos occidentales).

Los videos parecen de película cómica, y nos podríamos reir si no supiéramos lo que significaron para tantos habitantes de la república paraíso de los campesinos y de los trabajadores...