Adéu a Nihil Obstat | Hola a The Catalan Analyst

Després de 13 anys d'escriure en aquest bloc pràcticament sense interrumpció, avui el dono per clausurat. Això no vol dir que m'hagi jubilat de la xarxa, sinó que he passat el relleu a un altra bloc que segueix la mateixa línia del Nihil Obstat. Es tracta del bloc The Catalan Analyst i del compte de Twitter del mateix nom: @CatalanAnalyst Us recomano que els seguiu.

Moltes gràcies a tots per haver-me seguit amb tanta fidelitat durant tots aquests anys.

dijous, 9 de juliol del 2009

La religió del canvi climàtic

Mentre els caps d'estat i de govern del G8 passen uns dies a Itàlia fent-se una foto amb Berlusconi i dient al món no el que fa falta sinó el que aquest vol escoltar, ens arriba aquest llibre en edició castellana de Nigel Lawson sobre la religió del canvi climàtic. 

El Semanal digital:

No es la primera vez que alguien alude al carácter "religioso", es decir, de fe y no de demostración empírica, que adquiere en nuestros días la cuestión del cambio climático. Y Nigel Lawson lo ha experimentado en sus carnes.Siendo un político de larga trayectoria y bien conocido en el Reino Unido, miembro de la Cámara de los Lores, ex ministro de Margaret Thatcher prácticamente durante todo su mandato (en las áreas de Energía y de Economía), y con tres libros publicados que habían encontrado editor incluso antes de ser escritos, quiso lanzar al mercado un cuarto: Una mirada fría al calentamiento global. Y ahí tropezó con un muro: como él mismo cuenta, "no pocos" editores británicos lo rechazaron por contrario a la "ortodoxia imperante", hasta que uno de ellos usó de todo su "coraje" para romper el estricto círculo "del fundamento ecológico y el calentamiento global" y su "intolerancia a la disensión y al argumento razonado". Que es lo que nos encontramos en estas páginas, que lanzan bien fundamentadas advertencias.