Adéu a Nihil Obstat | Hola a The Catalan Analyst

Després de 13 anys d'escriure en aquest bloc pràcticament sense interrumpció, avui el dono per clausurat. Això no vol dir que m'hagi jubilat de la xarxa, sinó que he passat el relleu a un altra bloc que segueix la mateixa línia del Nihil Obstat. Es tracta del bloc The Catalan Analyst i del compte de Twitter del mateix nom: @CatalanAnalyst Us recomano que els seguiu.

Moltes gràcies a tots per haver-me seguit amb tanta fidelitat durant tots aquests anys.

dilluns, 12 d’abril del 2010

Cuba, comença el canvi?

Sembla que la situació a Cuba es precipita. Sembla com si la mort en vaga de fam d'Orlando Zapata hagués sigut la gota que ha fet vessar moltes contencions. No ho sé, però tot el que està passant a dins i fora de Cuba em recorda d'alguna manera els últims últims anys del franquisme. Entre aquestes contencions que s'han desbordat hi ha la correspondència (que publica íntegrament el diari "El País") entre el cantautor del règim Silvio Rodríguez i el famós opositor cubà Carlos Alberto Montaner.

El que escriu al respecte la bloger cubana Yoani Sánchez em confirma en la meva impressió:
Cuando dos figuras que han sido colocadas en las antípodas pueden llevar a cabo una controversia sin apelar al alarido o a la amenaza, es señal de que las inyecciones de crispación ya no funcionan. De pronto hemos visto como el cantautor de la “utopía” y el “archienemigo” del gobierno han comenzado a mantener correspondencia y a debatir sus puntos de vista. Me pregunto si esa es la señal de arrancada para que en el interior del país un miembro del partido comunista pueda sentarse a dialogar con otro que pertenece a un grupo de la oposición. ¿Estaremos asistiendo al derrumbe de las paredes interiores que nos aislaron a unos de otros? ¿Cuántos más estarían dispuestos a dejar a un lado la injuria y sentarse a conversar? Quisiera creer que sí, que el mero hecho de responderle a un contrincante es la prueba de que se le respeta, la mejor forma de validar su existencia y su derecho a pronunciarse.