Adéu a Nihil Obstat | Hola a The Catalan Analyst

Després de 13 anys d'escriure en aquest bloc pràcticament sense interrumpció, avui el dono per clausurat. Això no vol dir que m'hagi jubilat de la xarxa, sinó que he passat el relleu a un altra bloc que segueix la mateixa línia del Nihil Obstat. Es tracta del bloc The Catalan Analyst i del compte de Twitter del mateix nom: @CatalanAnalyst Us recomano que els seguiu.

Moltes gràcies a tots per haver-me seguit amb tanta fidelitat durant tots aquests anys.

diumenge, 23 d’abril del 2006

L'aliança Castro-Chávez

La falsa entrevista d'Ignacio Ramonet a Fidel Castro, que va evidenciar en el seu dia el periodista barceloní Arcadi Espada, és, com diu Carlos Alberto Montaner, falsa, perquè està feta de retalls d'altres entrevistes, declaracions i discuros de Fidel, i verdadera perquè les frases i opinions del dictador cubà són autèntiques. Entre les opinions oficialitzades de Castro, Montaner hi ha trobat algunes perles d'interès. Per exemple, aquesta:
Fidel Castro salvó a Chávez durante el golpe militar que lo sacó del poder durante 24 horas el 11 de abril del 2002. Según el comandante, gracias a su esfuerzo personal, a sus constantes llamadas a los golpistas, a los oficiales chavistas y a los jefes de gobierno de medio mundo, logró mantener a Chávez con vida hasta que los militares le devolvieron la autoridad al asustado presidente, quien, a la sazón, ya había renunciado a su cargo, como en su momento revelara el general Lucas Rincón, jefe del ejército venezolano.

Pero más notable que esa afirmación, fundamentalmente cierta, es la razón por la que ahora se divulga: Castro quiere demostrarles a los chavistas que si continúan mandando y enriqueciéndose sin límite en Venezuela es debido a su oportuna intervención en aquellos momentos dramáticos. No deben, pues, quejarse sotto voce del astronómico subsidio económico con que Chávez remunera a La Habana por los servicios prestados (más de $2 mil millones hasta la fecha), ni de los cien mil barriles de petróleo que llegan a las costas cubanas todos los días (más de la mitad de lo que consume la isla), ni de los cuantiosos créditos a fondo perdido graciosamente concedidos para adquirir en Venezuela muchos de los productos que necesita la desastrosa economía cubana.
Però això no és tot. Pel que sembla, alguns caps calents de Cuba i Veneçuela volen reeditar, en versió tropical, la R.A.U., aquèlla fabulació panarabista dels anys seixanta que pretenia unir en una sola nació el mónb àrab començant per Egipte i Síria.
como consecuencia de los íntimos lazos surgidos entre Castro y Chávez tras el episodio del golpe de 2002, maestro y discípulo llegaron a la peregrina conclusión de que lo conveniente para que no se rompieran esos vínculos tras la previsible muerte de Fidel, dado que el comandante está muy enfermo y cumplirá ochenta años en agosto del 2006, era federar los dos países dentro de una misma entidad política. Decisión que confirma la reciente declaración en Caracas de Carlos Lage, vicepresidente del Consejo de Estado, en la que afirmó que Cuba tenía dos presidentes, Castro y Chávez, y el posterior discurso del canciller cubano Felipe Pérez Roque en el mismo sentido, designado por Castro como virrey dentro de ese Estado bicéfalo que subrepticiamente intentan poner en marcha de manera inconsulta, tanto en Cuba como en Venezuela.

ADDENDA:


Dissabte es va celebrar a Caraques una gran manifestació per recordar els 70.000 morts provocats per l'augment de la violència des que Chávez va arribar al poder. FÉS CLIC DAMUNT LA FOTO PER VEURE'N MÉS.

Més informació al blog "Venezuela News and Views" (Vía Barcepundit)