Adéu a Nihil Obstat | Hola a The Catalan Analyst

Després de 13 anys d'escriure en aquest bloc pràcticament sense interrumpció, avui el dono per clausurat. Això no vol dir que m'hagi jubilat de la xarxa, sinó que he passat el relleu a un altra bloc que segueix la mateixa línia del Nihil Obstat. Es tracta del bloc The Catalan Analyst i del compte de Twitter del mateix nom: @CatalanAnalyst Us recomano que els seguiu.

Moltes gràcies a tots per haver-me seguit amb tanta fidelitat durant tots aquests anys.

dissabte, 27 de gener del 2007

Tripartit 2.0

El redactor en cap de política de La Vangurdia, Jordi Barbeta, publica una anàlisi amb el títol Mano tendida, pero de hierro, en la qual afirma que:

"con sonrisa socarrona y armado hasta el bigote de cinismo político, el conseller Carod-Rovira definió como 'gestos explícitos de tender no una, sino dos manos' una decisión gubernamental sin precedentes en la democracia catalana como es expulsar al partido más votado de los órganos institucionales encargados de desarrollar el Estatut. Ni Pujol en tiempos de mayoría absoluta se atrevió a hacer una cosa así. Montilla prometió mano tendida. Tendida, sí, pero de hierro. En la primera reunión entre el president y el líder de la oposición no hubo ni un solo acuerdo, pero no porque Montilla y Mas tengan discrepancias enormes, sino porque el Govern ha optado por la táctica más antigua: al enemigo, ni agua. El problema no lo tienen Montilla, ni el tripartito, sino Artur Mas. El líder de CiU está amenazado con morirse de asco en un escenario político caracterizado por un Govern que huye de la política. El tripartito 2.0 se aprovecha de que la gente quedó tan harta del Estatut y del primer tripartito, que ya le da todo igual. El caso es que Montilla perdió las elecciones, pero aparece ahora imbatible ante un Mas que, a diferencia de Lenin, no sabe qué hacer".
Gràcies, F.C.