Adéu a Nihil Obstat | Hola a The Catalan Analyst

Després de 13 anys d'escriure en aquest bloc pràcticament sense interrumpció, avui el dono per clausurat. Això no vol dir que m'hagi jubilat de la xarxa, sinó que he passat el relleu a un altra bloc que segueix la mateixa línia del Nihil Obstat. Es tracta del bloc The Catalan Analyst i del compte de Twitter del mateix nom: @CatalanAnalyst Us recomano que els seguiu.

Moltes gràcies a tots per haver-me seguit amb tanta fidelitat durant tots aquests anys.

dijous, 18 de març del 2010

L'Islam vist per una iraniana



És una estudiant iraniana que va ser detinguda, empresonada, torturada i violada. A causa dels maltractaments, va quedar invàlida d'una cama. Tot plegat per haver-se manifestat en contra de l'obligació de portar el vel.

Traducció al català del vídeo.

-Odio aquesta imatge. Jo era una estudiant universitària al sud de l'Iran. Un imam deia que cada una... que totes les dones havíem de portar un mocador llarg.

Jo no volia, i vaig protestar. Una setmana després la policia em va detenir.

Em van condemnar a 3 anys de presó. Després de dos anys van voler parlar amb mi i em van començar a pegar.

Eren tres homes. Em van trencar la cama i em van... violar.

Perdó. ... Cinc vegades ... Em van violar cinc vegades.

Dos dies més tard... em van portar a l'hospital de la presó. Després de 15 dies... vaig veure larves de cucs a la ferida. "

-¿Què vàreu pensar de l'Islam quan vau sortir de la presó?

"Per a mi, l'Islam és... l'experiència més horrible de la meva vida.

L'islam significa "fracàs", significa "violació".

Vol dir que les dones no som éssers humans. Valem la meitat d'un home. Això és el que significa l'"Islam".

L'Islam vol dir opressió. Ve't aquí com veig l'Islam.

(Via)